Vysoký krevní tlak, jak na něj?

Vysoký krevní tlak, jak na něj?

V současné době trápí vysoký krevní tlak velké množství lidí, jedná se až o 40% dospělé generace. Často se objevuje bolest hlavy, bušení srdce nebo tlak v očích. Příčin vysokého tlaku je několik, začíná to stresem, nadváhou nebo také dědičností. Snížit krevní tlak jde samozřejmě velice dobře léky, ale existuje i pár přírodních rad, jak toho jde dosáhnout i bez nich a není to nic složitého.

Za hypertenzi (vysoký tlak) je považován tlak u osob starších osmnácni let, který je vyšší, než 140/90 mmHg. Pokud změníte životní styl, můžete dokonce i eliminovat potřebu léků. A jak na to?

Redukujte svoji tělesnou hmotnost

Nadváha má vliv na celkový zdravotní stav člověka. Na snížení krevního tlaku se doporučuje 30 minut cvičení denně a to každý den v týdnu. Toto by měli dodržovat především ti, kteří mají sedavé zaměstnání. Věděli jste, že redukce hmotnosti o jeden kilogram vede ke snížení tlaku až o 2,5 mmHg? Pokud je člověk obézní, má větší šanci onemocnět hypertenzí. Nejdůležitější na redukci váhy je vybrat si takové cvičení, u kterého vydržíte dlouhodobě. Může to být chůze, běh nebo třeba tanec. To stejné platí i u jídelníčku. Není dobré držet radikální diety, důležitá je vždycky pravidelnost. Omezte tučné a sladké jídlo.

Solte méně

Patříte k těm lidem, kteří když není na stole solnička, jsou nervózní a jídlo jim nechutná? Už tato skutečnost je náznakem toho, že máte asi problém. Nadbytek soli není vhodný ani pro lidi s normálním krevním tlakem, natož pro osoby, které mají tlak zvýšený. Pokud sůl rapidně omezíte, může to snížit váš vysoký krevní tlak. Doporučená dávka je méně než 1500 miligramů denně. Svůj příjem sodíku můžete kontrolovat tak, že dáte přednost čerstvým potravinám a vyhnete se potravinám průmyslovým. Aby byla vaše představa přesná, doporučená dávka soli je jedna čajová lžička.

Jak je to s potravinami?

Nemůžete bez soli vydržet? Máme pro vás dobrou zprávu. Dostatečný příjem draslíku může nezdravý účinek sodíku trochu vyvážit. Problém je, že většina lidí má tohoto důležitého minerálu v těle nedostatek. Dobrým zdrojem minerálu jsou banány, pečené brambory se slupkou nebo dokonce pomerančový džus.

Další prospěšnou potravinou je hořká čokoláda, která může denně snížit krevní tlak asi o tři body. Vědci se domnívají, že to může být způsobeno vysokým obsahem antioxidantů.

Máte doma lněné semínko? Pokud ne, je na čase ho koupit. Již čtyři lžíce lněného semínka denně, můžou výrazně zlepšit váš krevní tlak.

V obchodech najdete velké množství potravin, které jsou prospěšné pro vaše tělo, je to především: červená řepa, okurek, cibule, grapegruit nebo také jablko.

Zákaz kouření

Všichni ví, že kouření škodí zdraví. Tabák a nikotin však způsobují přechodné výkyvy v krevním tlaku, nezpůsobují však chronickou hypertenzi. Kouření není dobré pro nikoho, na tom se shodneme. Pokud chcete, aby váš krevní tlak klesal, přestaňte kouřit, uvidíte, že to bude o sto procent lepší.

Dalším problémem je samozřejmě alkohol. Jeden drink nikomu neublíží, ale nic se nesmí přehánět. Podle studií může být někdy i pro srdeční zdravý prospěšný. Více jak dva drinky denně můžou zvyšovat riziko hypertenze u žen i mužů. Pokud si svůj nápoj dáte například při jídle, může to negativní účinek trochu utlumit.