Které jídlo posílí vaši imunitu?

Které jídlo posílí vaši imunitu?

Jídlo nemusí sloužit pouze k utišení hladu, ale je zároveň zdrojem potřebných vitamínů a živin. To, co jíme ovlivňuje naše zdraví, celkovou odolnost a psychickou pohodu. Takové jídlo z fast foodu vás určitě nasytí, ale vašemu tělu nepřidá žádné živiny, maximálně tuk. Existují ale potraviny, díky kterým se budete cítit zdravější a spokojenější, dokonce jídlo dokáže ulevit od bolesti, když už nemoc přijde.

O náš imunitní systém se musíme starat, abychom nechytili každý bacil, který proletí kolem. Od malička je nám neustále o hlavu omílán o hlavu vitamín C, který jíme hlavě v podobě tabletek, a co ostatní vitamíny a minerály? Ty často zanedbáváme a nevěnujeme jim pozornost. Pojďme se podívat, které jsou prospěšné pro vaše tělo.

Černý rybíz

Je až neuvěřitelné kolik vitamínu C se nachází v černém rybízu. Ve 100 gramech je obsaženo 87-219 mg vitamínu C, což je opravdu velká dávka. Černý rybíz je tak trochu raritou, protože většina drobných plodů obsahuje skupinu vitamínu B, K a beta-karoten. Pokud hledáte něco proti zánětu, zkuste olej z černého rybízu. V zimě vám může přijít vhod i vynikající čas ze sušených plodů.

Borůvky

Nejlepší z nejlepších, ano jsou to právě borůvky. Borůvky patří mezi nejzdravější potraviny na světě a řadí se mezi superpotraviny. Borůvky jsou taky známe díky tomu, že působí proti stárnutí. Stejně jako všechny bobule, borůvky obsahují velké množství antioxidantů, které mají v našem těle téměř zázračné účinky. Když do vašeho jídelníčku zařadíte borůvky, můžete se těšit například na: lepší zrak, zdravé močové cesty, bystřejší mozek, zdravé srdce, štíhlou linii, bezproblémové zažívání, veselejší náladu a silnější imunitu.

Meruňky

Meruňky jsou bohatým zdrojem antioxidačně působícího beta-karotenu a vitaminu C. Obsahují draslík, který pomáhá se snížením vysokého krevního tlaku. Meruňky jsou bohaté i na vitamín E. Bohužel všechno toto ovoce je sezónní záležitost, a tak ho je s těží v zimě najdete. Proto je dobré tyto plody usušit, a to bez přislazování. Nicméně bobulovité ovoce se nebojte zamrazit nebo z něj udělat marmeládu.

Cibule

Cibule je zdravá, to ví každý, ale ne každý ji má rád. Cibule obsahuje kyselinu listovou i další vitamíny skupiny B, vitamín C, E a karoteny. Cibule preventivně působí na infekce dýchacích cest, pomáhá při kašli a zahlenění. Dále je vhodným společníkem při nachlazení, bolesti v krku a rýmě. Čistí dutinu ústní a nosní sliznici.

Zázvor

Malý panák čerstvé zázvorové šťávy každý den působí snad i proti smrti. Už jste někdy pili čerstvý zázvor? Jestli ne, buďte opatrní, protože zázvor opravdu hodně štípe. Kořen zázvoru je plný vitamínu A, B, E a C. V hojném množství obsahuje hořčík, sodík, draslík a železo. Zázvor působí protizánětlivě, posiluje imunitní systém a předchází vzniku chronických onemocnění dýchacího ústrojí.

Citron

Citron je plod, který je asi nejbohatší zdroj vitamínu C. Takže určitě nebude špatně, když ho zařadíte do svého jídelníčku. Kdo by si v létě nedal dobrou citronovou limonádu? Citron také pomáhá na nepříjemný dech, kašel a nachlazení, potíže se žlučníkem nebo také revma. Pokud se chcete zbavit zubního kamene, je citron dobrým pomocníkem.